Tuesday 10 October 2017

Skatte On Aksjeopsjoner Irland


Gjør beskatningskutt Stimulere Økonomien Fordeler med skattesparelser hevder at reduksjon av skatter forbedrer økonomien ved å øke utgifterne til de som motsetter dem, sier at skattelettelser bare hjelper de rike fordi det kan føre til en reduksjon i regjeringstjenester som lavere inntekt folk stoler på. Det er med andre ord to forskjellige sider til denne økonomiske balansen. Skattesystemet Det føderale skattesystemet er avhengig av en rekke ulike typer skatter for å generere inntekter. Den største kilden til midler er den personlige føderale inntektsskatten. Ifølge Internal Revenue Service (IRS), genereres ca 43 av skatteinntekter gjennom denne skatten. Personlig inntektsskatt belastes inntekt, renter, utbytte og gevinster. med høyere inntjenere betaler generelt høyere skattesatser. Den nest største kilden til midler til IRS, som står for nesten 40 av de totale inntektene, er lønnsskatten. Lønnskatten er en skatt på en fast prosentandel på lønn og lønn, opp til en viss grense, og betales likt både av arbeidsgiver og arbeidstaker. For 2007 er prosentandelen 6,2 av inntekt opp til 97 500, opp fra 94 200 i 2006. Lønnskatter har blitt en viktig inntektskilde for den føderale regjeringen og har vokst raskere enn inntektsskatt som regjeringen har hevet priser og inntektsgrenser. Vanligvis kjent som FICA (Federal Insurance Contributions Act) skatt, lønn skatt er brukt til å betale trygdeordninger. Medicare og arbeidsledighet fordeler. (For relatert lesing, se Introduksjon til sosial sikkerhet og Medicare: Definere linjene.) De andre store inntektskildene til IRS er selskapsskatt. bestående av rundt 10 av totalt skatter og avgifter. Punktavgift er en form for føderal omsetningsavgift. belastet på diverse varer som bensin og tobakk. De står for ca 4 av de totale skatteinntektene. En skikkelig skattebyrde Den føderale regjeringen bruker skattepolitikken til å generere inntekter og legger byrden der den tror det vil få minst effekt. Imidlertid viser flypaper-teorien om beskatning (troen på at skattebyrden legger seg til hvor regjeringen legger skatt) ofte å være feil. I stedet skjer skifteskifting. Skiftende skattebyrde beskriver situasjonen der den økonomiske reaksjonen på en skatt fører til at priser og produksjon i økonomien endres, og dermed forandrer en del av byrden til andre. Et eksempel på dette skiftet skjedde da regjeringen la en salgsavgift på luksusvarer i 1991, forutsatt at de rike hadde råd til å betale skatt og ikke ville endre sine vaner. Dessverre, etterspørselen etter noen luksusvarer droppet og næringer som personlig flyproduksjon og båtbygging led, noe som førte til arbeidsledighet for mange fabrikkarbeidere. Skatteskifting må vurderes når du fastsetter skattepolitikk. Bruttonasjonalprodukt Bruttonasjonalprodukt (BNP), et mål for en nasjonal rikdom, påvirkes også direkte av føderale skatter. En enkel måte å se hvordan skatt påvirker produksjonen er å se på den samlede etterspørselsligningen: C forbruksutgifter av enkeltpersoner I investeringsutgifter (virksomhetsutgifter på maskiner mv.), G offentlige kjøp NX nettoeksport Konsumutgifter utgjør vanligvis to tredjedeler av BNP. Som du forventer, øker inntektsgivende inntektsskatt. slik at forbrukeren kan bruke ytterligere summer, og dermed øke BNP. (For å lære mer, les økonomiske indikatorer for å vite.) Redusering av skatter gir derfor den totale etterspørselskurven, ettersom forbrukerne krever mer varer og tjenester med høyere disponible inntekter. Beskjed på forsyningssiden er rettet mot å stimulere kapitaldannelsen. Hvis det lykkes, vil kuttene skifte både samlet etterspørsel og samlet forsyning fordi prisnivået for forsyning av varer vil bli redusert, noe som ofte fører til økt etterspørsel etter disse varene. (For å lære mer, les økonomi Grunnleggende.) Skattedrag og økonomien Skattedrag, når de brukes riktig, har stimulert økonomien. Mange kreditt president George W. Bushs skattelettelser for å flytte økonomien ut av lavkonjunktur. På samme måte, i 1964, vedtok kongressen en 18 kutt i personlige skatter for å stimulere veksten. Lovgivningen ble utformet for å oppmuntre forbrukerutgifter - mange tror at det lykkes beundringsverdig da forbrukerne leverte en lærebokreaksjon. Ifølge en desember 2004 artikkel i Celtia. info. et magasin distribuert i keltiske land har skattekutt også vist positive resultater i andre land. Irelands siste skattedrag antas å ha forbedret levestandarden betydelig. I årevis var irskene utsatt for høy ledighet, budsjettunderskudd og høye skatter. I 1986 møtte Irland en finanspolitisk krise. Etter å ha redusert regjeringsutgiftene, reduserte regjeringen skatt på både enkeltpersoner og selskaper. I løpet av de neste 13 årene gikk Irelands inntekt per innbygger fra bare 63 av det forente kongedømmes gjennomsnitt til besting i 2000. Irland har nå en av de høyeste standardene for å bo i Europa. Ifølge en artikkel i mai 2007 i Herald Tribune. skattelettelser i Polen, Slovakia og Ungarn før deres oppføring i EU har stimulert økonomisk vekst i disse landene. Skattekapital På grunn av ideen om rettferdighet er kappeskatt aldri en enkel oppgave. To forskjellige begreper er horisontal egenkapital og vertikal egenkapital. Horisontal egenkapital er ideen om at alle enkeltpersoner skal skattes likt. Et eksempel på horisontal egenkapital er omsetningsavgiften, hvor beløpet betalt er en prosentandel av artikkelen som er kjøpt. Skattesatsen forblir den samme uansett om du bruker 1 eller 10 000. Skatter er proporsjonale. Et annet konsept er vertikal egenkapital, som oversettes som evnen til å betale prinsippet. Med andre ord, de som er mest i stand til å betale, skal betale de høyere skattene. Et eksempel på vertikal egenkapital er det føderale individuelle inntektsskattesystemet. Inntektsskatten er en progressiv skatt fordi fraksjonen betaler øker som inntektsøkning. Optikk og følelser av et skattelett Reduserende skatter blir følelsesmessige fordi de som betaler mest på skatter, i enkle dollar, også har størst nytte. Hvis du setter salgsavgiften med 1, kan en person som kjøper en Hyundai spare 200, mens en person som kjøper en Mercedes, kan spare 1000. Selv om prosentandelen er den samme, i enkle dollar, fordeler Mercedes-kjøperen mer. Kutting av inntektsskatt er mer emosjonell på grunn av skattens progressive karakter. Reduksjon av skatter 25 på en familie med en justert bruttoinntekt (AGI) på 60 000 vil spare dem ca 2.042. Men en mindre 10 skatteskjæring for en familie med en skattepliktig inntekt på 150.000 ville spare dem 3,333. Det ser ut som at hver politiker som motsetter skattedrag, bruker denne ubalansen til å bekjempe kuttene. Skattelagere er alltid åpne for de rike versus det dårlige argumentet. Selv når skattekuttforslag eliminerer skatter helt for lavinntektsinntekt, opprettholder noen kritikere fortsatt kuttene støtte de rike. Dette er sant, på en måte, men hvis en skattekutt genererer bredbaserte økninger i disponibel inntekt, er det sannsynlig at folk som betaler mest på skattepenger, vil spare mest. Med andre ord, de som ikke betaler skatter, kan ikke dra nytte av et skattelett. En skattemessig beslutning Et annet problem for skattemessige advokater er å balansere budsjettet. Kuttskatter, i det minste teoretisk, reduserer statens inntekter, noe som skaper et budsjettunderskudd. For å motvirke dette underskuddet kunne regjeringen redusere utgifter. Imidlertid vil kritikere av skattekuttene argumentere for at skattesneden hjelper de rike på bekostning av de fattige. Når det er sagt, øker skattereglene generelt disponibel inntekt, noe som kan øke forbrukernes utgifter, og direkte øke BNP. Hvis skattekuttene lykkes med å øke økonomisk vekst, kan de rike og fattige begge ha fordel. Den totale dollarverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. This. Europe å treffe Apple med sin største skattesvikt noensinne. En av de verste scenariene for Apples skatteproblemer ser ut som om det er i ferd med å gå i oppfyllelse. Margrethe Vestager, EUs konkurransekommisjonær, har distribuert en 130-siders dom på Apples Ireland-operasjonen, Financial Times-rapportene. før en offisiell avgjørelse om Apples skattestruktur forventet i dag. Europakommisjonen begynte å se på Apples irske skattesats i 2014, så tirsdagens beslutning vil være kulminasjonen på en treårig undersøkelse. Kommisjonen konkluderte med at Apple mottok ulovlig statsstøtte fra Irland - i hovedsak en kjære avtale som tillot dataproduktøren å urettferdig redusere sin skatteregning på en måte som ikke er tilgjengelig for andre selskaper, ifølge rapporten. Kommisjonen fokuserte på hvordan og hvor Apple lister sin intellektuelle eiendom for skattemessige formål, noe som er et av de store smutthullene som kritikere hevder at teknologibedrifter bruker til å trekke eiendeler til lavskatte-land. Beslutningen har ingen bestemt bot, men forventes å være Europas største skattesvikt noensinne, ifølge Financial Times. som peker beløpet på milliarder euro. Vestager vil avsløre provisjonsestimatet på tirsdag. Tidligere estimater har påtatt Apples ansvar over tilbake skatt i Irland med så mye som 19 milliarder kroner. men andre estimater har det på under 1 milliard. Reuters rapporterer at kommisjonen vil anbefale at Irland skal tilbakebetale over 1 milliard euro fra Apple. Det forventes å være større enn den største EU-straffen til dags dato - 1,4 milliarder euro, belastet fransk energikoncern EDF i 2015. Apple må kanskje omregne sine kontoer i Irland og utstede nye regnskap. I forrige uke advarte den amerikanske statskassen EU om at hvis det besluttet å klage tilbake store mengder skatt fra Apple, at det kunne skape en uheldig prestedøm. Apples administrerende direktør Tim Cook har kritisert det internasjonale skattesystemet som ikke bra, og har lovet å appellere beslutningen om han føler at Apple ikke fikk en rettferdig høring. La meg forklare hva som skjer med våre internasjonale skatter. Pengene som er i Irland, som han sannsynligvis refererer til, er penger som er underlagt amerikanske skatter. Skatteloven sier nå at vi kan beholde det i Irland, eller vi kan ta det tilbake, fortalte Cook The Washington Post. Det er viktig for alle å forstå at påstanden i E. U. er at Irland ga oss en spesiell avtale. Irland nekter det, sa Cook. Den grunnleggende kontroversen ved roten til dette er at folk virkelig ikke argumenterer for at Apple skal betale mer skatt. Theyre argumenterer om hvem de skal bli betalt til. Og så er det en krigsholder som skjer mellom landene på hvordan du fordeler overskudd. Apple reagerte ikke umiddelbart på en forespørsel om kommentar. SE OGSÅ: Inside Apples Irske datterselskaperIrland anklaget for skatteavtaler med utviklingsland Irland har inngått et stort antall skadelige skatteavtaler med utviklingsland de siste årene, ifølge en ny rapport som også viser en kraftig økning i såkalte hemmelige kjærehandler avtalt mellom multinasjonale selskaper og europeiske regjeringer. Overlevelsen av den rikeste studien avslører mengden avtaler mellom multinasjonale selskaper og europeiske regjeringer har steget med nesten 50 prosent siden LuxLeaks-skandalen. Studien ble produsert av en koalisjon av europeiske sivile samfunnsorganisasjoner, inkludert Debt and Development Coalition Ireland. Det viser at antallet avtaler som ble avtalt i hele EU steg fra 547 i 2013 til 972 i 2014 til 1 444 ved utgangen av 2015, en økning på 160 prosent på bare to år. Rapporten sier også at europeiske regjeringer fortsetter å signere det som kalles svært problematiske skatteavtaler med utviklingsland som i gjennomsnitt reduserer prisene med 3,8 prosent. Ifølge studien kan disse avtalene bidra til å legge til rette for skatteutslipp og pålegge restriksjoner på skattesystemer i utviklingsland. Av de 18 landene som ble analysert, har Irland i gjennomsnitt innført det høyeste antallet reduksjoner av utviklingsland skattesatser 5,2 prosentpoeng. Ifølge nylig undersøkelse fra ActionAid Ireland nevnt i rapporten, ble tre av Irlands skatteavtaler med utviklingsland definert som svært restriktiv for disse nasjoners skattemessige rettigheter. Analysen bemerker at flere irske skatteavtaler fører til en betydelig reduksjon av royalty kildeskatt i kildestaten. Rapporten legger videre til at de irske traktatene ikke bare påvirker royalties, men inkluderer relativt høye reduksjoner på alle inntektskategorier. En ekte global kropp Utviklingsland fortsetter å betale en kjære pris for et globalt skattesystem de ikke opprettet, sa Maeve Bateman. direktør for gjelds - og utviklingssamfunnet Irland, som utarbeidet det irske kapittelet i rapporten. Weve analysert 18 europeiske land og ikke funnet en eneste regjering som støtter ideen om å etablere en ekte global kropp hvor utviklede og utviklingsland kan delta på like måte og bli enige om en felles løsning på dette problemet, sa hun. Skatteopplysningene i 2016 viser behovet for betydelige reformer. Irland må gjøre endringer i både vår egen skattepraksis og rollen vi spiller på internasjonalt nivå, hvis vi skal sikre åpenhet og ansvarlighet for våre egne borgere og møte vårt moralske ansvar over for resten av verden. Ifølge studien har de mest dramatiske økningen i kjærehandlingene skjedd i Belgia og Luxembourg, hvor avtalen økte med 50 prosent på bare ett år. Luxembourg slo 172 hemmelige skatteavtaler i året etter LuxLeaks-skandalen i november 2014, utsatt for første gang det høye antallet avtaler mellom regjeringen og multinasjonale selskaper. Sa Ms Bateman: Gitt fokus på Apples statsstøtte sak i Irland, er det faktum at multinasjonale selskaper nå har mer enn 1000 kjærehandler i Europa dypt knyttet til.

No comments:

Post a Comment